Sülük Tedavisi İzmir

Sülük Tedavisi

Sülük tedavisi hastalıkları tedavi etmek ve insan vücudunun dengesini geliştirmek için tıbbi sülüklerin kullanılmasını içeren bir yöntemdir. 600'den fazla sülük türü olmasına rağmen hastalıklarda tedavi edici özelliği bulunan sülükler Hirudo Medicinalis ve Hirudo Verbana türleridir. Sülüklerin küçük bir mucize işçisi oldukları birçok uzun vadeli bilimsel araştırma ile kanıtlanmıştır, dengeli bir biyoaktif madde üretme kabiliyetleri nedeniyle “mini ilaç fabrikası” olarak adlandırılırlar.

Sülük tedavisinde tıbbi sülükler vücudun sorunlu bölgesine yerleştirilir ve hastanın cildine tutunmalarına izin verilir. Başlıca terapötik faydaları ısırma sırasında emdikleri kanda değil, kanı emerken vücuda salgıladıkları biyoaktif maddelerde gizlidir. Bu maddeler kan damarlarında oluşan pıhtıları ortadan kaldırarak kan akışını teşvik eder. Aynı zamanda ağrı ve iltihabı hafifletir.

İşlem Sırasında Ne Olur?

Sülük tedavisi sırasında sülükler önceden karar verilmiş bölgelere yerleştirilir ve dişlerini cilde geçirmelerine izin verilir. Sülük tükürüğü içerisinde analjezik (ağrı kesici) maddeler içerdiğinden acısız bir işlemdir. Yalnızca emme işleminin başlangıcında sinek ısırığına benzer ufak bir yanma hissedilebilir ancak birkaç dakika sonra ağrı azalmaya başlar. Sülük emmeye başladıktan sonra tamamen tatmin olana dek yerinde kalacak daha sonra kendiliğinden düşecektir. İşlem sonrasında yaralar kanı durduracak kadar kalın bir bandajla kapatılır. İşlem genellikle 1 ila 2 saat sürer.

Sülük Tedavisi Nasıl İşe Yarar?

Sülük tedavisinin en önemli kısmı kuşkusuz sülüğün tükürüğüdür. İçeriğinde yaklaşık 1 / 4'ü ayrıntılı olarak bilinen 100'den fazla faydalı biyoaktif madde içerir. İçeriğindeki pıhtılaşma önleyici maddeler kan damarları ve bazı kan hücreleri üzerindeki mevcut kan topaklarını çözüp kan dolaşımını iyileştirir.

Sülük tedavisi sırasında yaşanan az miktardaki kan kaybı vücudu taze kan üretme konusunda uyarmaktadır. Bu kemik iliği için faydalı bir durumdur. Sülük tedavisinde uzun süreli başarıya sadece birkaç terapi seansından sonra ulaşılır. İstenmeyen yan etkiler bu doğal tedavide çok nadir görülür.

Sülük Tedavisi ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilebilir?

Sülük tedavisi damar tıkanıkları ve diğer birçok sorunun çözümünde kullanılan en eski yöntemlerden biridir. Tıpta yüzyıllardır baş ağrısından gut hastalığına birçok farklı rahatsızlığı tedavi etmek için uygulanmıştır. Sülüğün benzersiz tükürüğü analjezik (ağrı kesici), antibakteriyel, antioksidan ve nörotrofik (sinir hücresi yenileyici) gibi bir dizi önemli madde içerir. Bu özellikleri sayesinde kan pıhtılarını dağıtır, kan damarlarının duvarlarını sabitler, iltihapları tedavi eder, kan basıncını düşürür, ağrıyı azaltır, yağları dağıtır, vücudun gevşemesine yardımcı olur, kolesterolü düşürür, antibakteriyel bir etkiye sahiptir ve kişinin reflekslerini iyileştirir.

Damarsal problemler, boyun ve bel fıtıkları, huzursuz bacak sendromu, romatizmal hastalıklar, cilt rahatsızlıkları, sinir sistemi hastalıkları, migren tipi kronik baş ağrıları, vertigo ve meniere sendromu, fibromyalji, kronik yorgunluk sendromu, anksiyete ve depresyon sülük tedavisinin uygulandığı alanlar arasındadır. Günümüzde sülük tedavisi ayrıca estetik cerrahide cilt güzelleştirme ve operasyon sonrası kan dolaşımını geri kazandırmanın bir aracı olarak da kullanılmaktadır.

Sülük Tedavisi Kimler için Uygun Değildir?

Sülük tedavisinde karşılaşılabilecek sorunlardan en önemlisi kanın pıhtılaşma problemleridir. Bu nedenle bedende aktif kanama odağının varlığı, cerrahi operasyon öncesi, ciddi anemi, hemofili ve kan sulandırıcı ilaç kullanımının gerektiği durumlarda ya da kişinin sülük tükürüğünün içerdiği maddelere karşı herhangi bir alerjisi bulunduğunda sülük tedavisi önerilmez. Ayrıca gebelik ve emzirme dönemlerinde sülük tedavisi uygulanamamaktadır.

Sülük Tedavisinin Riskleri Nelerdir?

Sülük tedavisi de herhangi bir tedavide olduğu gibi risklerini beraberinde getirir. Sülük tedavisinde nadir de olsa enfeksiyon kapma riski vardır. Diğer tüm organizmalar gibi sülükler de bağırsaklarında yaygın olarak bulunan bakterilere sahiptir. Bu nedenle bir uzman tarafından steril koşullarda yapılması oldukça önemlidir. Oluşabilecek enfeksiyondan kaçınmak için ve daha hızlı yara iyileşmesini teşvik etmek için önleyici tedbir olarak kişiye antibiyotik verilebilir. Ayrıca bağışıklığı baskılayıcı ilaçlar kullanan hastalarda bakteriler kan dolaşımına girdiğinde bir enfeksiyon oluşabileceğinden sülük tedavisi tavsiye edilmez.