Proloterapi İzmir

Proloterapi

Proloterapi (proliferatif), kronik kas ve iskelet sistemi hastalığı olan hastalara uygulanan enjeksiyon bazlı bir tedavi çeşididir. İşlemdeki amaç işlevsel olarak yetersiz olan, zayıflamış veya fonksiyonunu kaybetmiş dokuları kanlanmasını sağlamaktır. Bu yöntemde sorunlu eklemin bir kısmına tahriş edici bir tıbbi çözelti enjekte edilir ve kontrollü bir iltihaplanma başlatılır. Bunun sonucunda istenilen doku kanlanması artırılmış olur. İşlem yapılan bölgeye çeşitli hücreler ulaşarak iyileşme ve onarım süreci başlamış olur.

Kas-eklem ağrısı ve zedelenmelerinde etkin bir tedavi yöntemi olan proloterapi ile ağrı kontrolünü sağlamak mümkündür. Tamamlayıcı bir tıbbi yöntem olan proloterapi ile bilinçli ve kontrollü hasar verilmesi sonucunda başarılı bir iyileşme süreci elde edilebilir. Uygulama uzman hekimler tarafından yapıldığı sürece oldukça güvenlidir.

Proloterapi Hangi Rahatsızlıkların Tedavisinde Uygulanır?

Yaralı eklem ve bağların tedavisinde sıklıkla kullanılan proloterapi; diz, kalça, omuz, sırt eklem ve bağlar üzerinde uygulanabilmektedir.

Çoğunlukla sırtta görülen rahatsızlıklarda kullanılan proloterapi;

• Boyun, kalça, diz, sırt vb. bölgelerde ağrı,
  • Kısmen yırtılmış tendonlar, bağlar ve kıkırdak,
  • Spor yaralanmaları ve
  • Karpal tünel sendromunda kullanılmaktadır.

Proloterapinin tedavi alanları bunlarla da sınırlı değildir. Tedavi, birçok kas - iskelet sistemi rahatsızlıkları ve oluşan ağrıların giderilmesi için uygulanabilmektedir. Enjeksiyon bazlı bu tedavi ile artrit, dejeneratif disk hastalığı gibi kronik ağrı yaratan hastalıklarda ağrı hissinin azaltılması için de kullanılabilmektedir.

Proloterapi Nasıl Uygulanır?

Proloterapi, lokal anestezi altında uygulanan, ortalama 30 dakikalık bir tedavi işlemidir. Lokal anestezi sonrası belirlenen bölge ya da bölgelere enjeksiyon yapılarak gerçekleşen uygulamanın ardından enjeksiyon yapılmış bölgelere 10 ila 15 dakika ısı paketleri ile ısı uygulanır. Hasta bu sürecin ardından günlük hayatına rahatlıkla dönebilir.

Proloterapi Nasıl Etki Eder?

Proloterapide kullanılan enjeksiyon lidokain gibi uyuşturucuya ilaveten genellikle dekstroz, salin gibi doğal maddeler içermektedir. Bu maddeler sayesinde vücudun onarım mekanizması çalışır ve uygulama yapılan bölgede iyileşme görülmeye başlar. Bağların güçlenmesi ve eklemin zamanla stabilize edilmesine yardımcı olan yöntem ile ağrılar da ortadan kaldırılabilir.

Proloterapi Kaç Seansta Etki Eder?

Proloterapinin hasarlı bölgede yeterli onarımı sağlayabilmesi için birden fazla seans uygulama gereklidir. Bu seans sayısı 4 ila 15 arasında (4 hafta aralıklarla) değişmekle birlikte problemli yapıya ve rahatsızlığın şiddetine göre değişmektedir. Seanslar ortalama 3 ila 6 ayda tamamlanarak bölgede iyileşme sağlar.

Proloterapi Sonrası

Proloterapi işleminin ardından enjeksiyon yapılmış bölgelerde hafif derecede şişlik ve sertlik görülebilir. Kısa sürede kendiliğinden geçecek bu etkiler, hastaların günlük aktivitelerini engellemez, hasta rahatlıkla günlük işlerini gerçekleştirmeye devam eder. Proloterapi sonrası bazı hastalarda morarma,rahatsızlık, sertlik ve şişme görülebilir. Bu rahatsızlıklar nadir görülür ancak olasıdır, bir hafta içinde kendiliğinden geçer.

Proloterapi sonrasında; şiddetli ağrı ve ateş görülmesi enfeksiyon belirtisi olabilir. Bu belirtilerle karşılaşan hastaların hemen bir doktora görünmesi gerekmektedir.

Proloterapi Riskli midir?

Proloterapi cerrahi bir müdahale olmadığı için görülebilecek riskleri de cerrahi yöntemlere göre büyük oranda daha azdır. Enfeksiyon ihtimali oldukça düşük olan bu işlem sırasında genel anestezi de kullanılmadığı için risk oranı oldukça az bulunur. Oldukça güvenli görülen proloterapi uygulaması yeni bir tedavidir. Bu nedenle şu ana kadar görülmemiş riskleri bulunabilir. Uygulandığı günden bu yana enfeksiyon dışında bir yan etki ile karşılaşılmamıştır.

Enfeksiyon oluşma ihtimali, proloterapi sonrasında oldukça düşüktür ancak risk her zaman vardır. Enfeksiyon olan hastalarda ağrı ve ateş görülür. Karşılaşılan bu durumda hasta antibiyotik kullanımına başlar ve iyileşir.

Bunların yanı sıra proloterapi tedavisi, uzman eller tarafından uygulanmazsa belli komplikasyona sebep olabilir. Bilinçsizce sinire yakın yapılan enjeksiyonlar, sinirlere hasar verebilir. Bu nedenle mutlaka alanında uzman ve deneyimli bir doktor tercih edilmelidir.