Akupunktur İzmir

Akupunktur

Çin’in geleneksel şifa yöntemi olan Akupunktur, bütünsel ve geleneksel bir iyileştirme, şifa tekniğidir. Vücudun belirli bölgelerine ince iğnelerin batırılması ile gerçekleştirilen Akupunktur, 3 bin yıldır insanların çeşitli rahatsızlıklarının tedavisi için kullanılmaktadır. Bütüncül bir tedavi yöntemi olan Akupunktur, hastalıkların tedavi süreçlerinde yardımcı bir iyileştirme yöntemi olarak uygulanmakta ve şifa sağlamaktadır.

Akupunktur Nedir?

Akupunktur, 3 bin yıl önce Çin’de rastlanan bir iyileşme tekniğidir. Latince kökenli bir kelime olan akupunktur,  iğne anlamına gelen “acus” ve batırmak anlamındaki “punctio” kelimelerinin bir araya getirilmesiyle oluşmuştur. Geleneksel Çin tıbbının yüzyıllardır süregelen ayrılmaz bir parçası olan akupunktur, vücuttaki enerji akışını dengeleyerek organizmanın kendi kendini iyileştirme gücünü arttırmasına yardımcı olmaktadır. Uygulama ciltteki belirli noktalara mikro boyutlarda iğnelerin batılarak bu bölgelerin uyarılması ile gerçekleşmektedir.

Akupunktur Etkisi

Pozitif Ruh Hali Sağlar

Akupunktur uygulamasının vücutta nasıl bir etki yarattığı tam olarak bilinmemekle birlikte akupunktur ile ilgili yapılan son çalışmalar, akupunkturun daha fazla serotonin ve endorfin salgılamasını sağlamaktadır. Bu hormonların daha salımını arttıran akupunktur ağrılara karşı etkili olduğu kadar kişiye pozitif ruh hali de sağlamaktadır.

Ağrıları Giderir

Hastaların çeşitli sırt ve eklem rahatsızlıklıkları nedeniyle ağrı çektikler bölgelere uygulanan akupunktur, vücuda yabancı bir madde vermeden, tamamen vücudun kendi mekanizmasıyla ağrıları gidermeye yardımcı olmaktadır. Bunların yanı sıra hamile kadınların doğum sürecini de kolaylaştırdığı belirtilmektedir. Diz, baş, boyun ve sırt ağrılarının giderilmesinde büyük rol oynayan akupunktur tedavisi, gerilim tipi baş ağrısının görülme sıklığını da yüzde 50 azaltabilmektedir.

Alerjik Reaksiyonları Giderir

Akupunktur tedavisi, alerji mekanizmalarını düzenler; alerjik burun akıntısı, tıkanıklığı, ürtiker gibi alerjik reaksiyonların kısa sürede iyileşmesine katkı sağlar.

Zayıflamaya Yardımcı Olur

Akupunktur tedavisi kişinin açlık duygusunu bastırır ve obezite tedavisinde yardımcı bir yöntem olarak kullanılır.

Organ Fonksiyonlarını Düzenler

Akupunktur tedavisi, iç organ fonksiyonlarını düzeltmeye yönelik uygulanabilmekte ve organ fonksiyon bozukluğuna neden olan hastalıkların tedavisinde etkilidir.

Akupunktur tedavisi, ağrıların giderilmesinde büyük rol oynamasının yanı sıra daha birçok rahatsızlığın tedavisine yardımcı olmaktadır. Bütüncül bu tedavi yöntemi saman nezlesi, tenisçi dirseği, alerjik astım, fonksiyonel mide ve bağırsak rahatsızlıkları ve menstüel kampların tedavisinde uygulanmaktadır.

Yan etkisi oldukça az, komplikasyon riski oldukça düşük olan akupunktur tedavisi diğer tıbbi tedavi yöntemlerle birlikte uygulanabilmektedir. Özellikle ağrı kesici kullanmayan, kullanmak istemeyen hastalar için önemli bir alternatif olan akupunktur ile ağrı kesicisiz, yabancı madde almadan uygulanabilecek en etkin yöntemlerden biridir.

Yaşam kalitesini yükselten, bireyin daha konforlu ve sağlıklı bir hayat sürmesine yardımcı olan akupunktur, yalnızca deneyimli uzman doktorlar tarafından uygulanmaktadır.

Akupunkturun Uygulandığı Bölgeler

Tüm vücuda uygulanabilen akupunktur, sıklıkla;

• El ayası
  • Ayak tabanı
  • Baş
  • Karın
  • Kulakta uygulanmaktadır.

Akupunktur Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılmaktadır?

Akupunktur, Dünya Sağlık Örgütü’ne (WHO) göre toplam 40 hastalığın tedavisinde kullanılabilmektedir.

Bu rahatsızların başında şunlar gelmektedir;

• Baş ağrısı,
  • Migren,
  • Sırt ağrısı,
  • Romatizmaya bağlı şikayetler,
  • Bronşit ve astım gibi kronik solunum yolu hastalıkları,
  • Alerjiler,
  • Sindirim sistemi hastalıkları,
  • Psikiyatrik hastalıklar,
  • Kadın hastalıkları,
  • Doğum,
  • Sigara bırakma,
  • Kilo verme

Akupunktur Uygulaması

Akupunktur tedavisinde mikro boyuttaki iğneler, problemli bölgede belirlenen noktalara belirli bir derinliğe (2 ila 4 mm) kadar batırılır. Steril ve tek kullanımlık bu iğnelerin deriye ilk batırıldığı sırada oldukça hafif bir ağrı hissettirebilir. Batırılan iğneler problemli bölgelerde 20 ila 30 dakika süresinde kalır ve hafif bir sıcaklık hissine neden olur. Tedaviye ek olarak bu iğneler ısıtılabilir, yukarı-aşağı hareket ettirilebilir veya bilinçaltı uyarma akımı uygulanabilir.

Akupunktur yaptırmak isteyen ancak iğnelerden yana çekincesi olan kişilere uygun bir alternatif de bulunmaktadır. Lazer akupunktur adı verilen bu tedavi prosedüründe akupunktur yapılacak noktalara lazer ışığı darbesi uygulanarak aynı uyarı sağlanabilmektedir. Hafif ve ağrısız olan bu yöntem iğnelerden çekinenler veya çocuklar için sıkça tercih edilmektedir.

Akupunkturun Yan Etkisi Var mı?

Akupunktur, çoğu uygulamada olduğu gibi uzman bir doktor tarafından uygulandığı sürece komplikasyon riski oldukça düşüktür. Yalnızca sertifikalı doktorlar tarafından uygulanabilen akupunktur, iğne batırılan noktalarda hafif kanama ve ağrıya neden olabildiği gibi hafif seviyede çarpıntıya da neden olabilmektedir. Hijyenik şartlarda gerçekleştirildiği sürece enfeksiyon riski bulunmayan akupunkturda, kalıcı bir hasar söz konusu değildir. Nadiren görülen sinir yaralanması sonucu 1 ay süren ağrılar görülebilir.