PRP Tedavisi İzmir

Prp (Platelet Rich Plasma)

Prp tedavisi vücudun hasarlı dokuyu iyileştirmek için kullandığı doğal büyüme faktörlerini arttırmak için bedenin kendini iyileştirme gücünden yararlanan bir tedavi yöntemidir. PRP enjeksiyonları kas-iskelet sistemi sorunlarını iyileştirmek için her bir hastanın kendi bedeninden yararlanır, hastanın kanını kullanarak doku onarımını teşvik etmek için gereken trombositlerin konsantre birleşimini sağlar.

Kanda bulunan trombositleri diğer kan bileşenlerinden ayırmak için kişiden alınan kan bir filtreleme sistemine yerleştirir. Bu işlem yaklaşık 15 dakika sürer. Ayrılmış bu madde trombositler açısından oldukça konsantredir ve vücuttaki hasarlı bölgeye enjekte edildiğinde yeni yumuşak dokunun ve kemik hücrelerinin gelişmesine yardımcı olur.

Plazma ve Trombosit Nedir?

Plazma içinde kırmızı ve beyaz kan hücrelerinin, proteinlerin, besinlerin, tuzların, vitaminlerin ve diğer maddelerin barındığı kanın sıvı kısmıdır. Çoğu sudur ve kırmızı kan hücreleri içinden alındığında rengi sarımsı olur.

Trombositler ise kandaki çekirdeksiz hücrelerdir ve kırmızı ve beyaz kan hücreleri gibi kanın normal bir parçasıdır. Trombositler hücre bölünmesi, doku yenilenmesi ve iyileşme ile ilgili büyüme faktörlerine sahip 1500’den fazla özel protein içerirler ayrıca bir kan damarı kesildiğinde veya hasar gördüğünde kanın pıhtılaşmasını sağlarlar. Prp tedavisi ile elde edilen trombositlerin konsantrasyonu, kandaki trombositlerin miktarından 3 ila 10 kat daha fazladır.

Prp Tedavisi Ne İçerir?

Prp tedavisinde elde edilen trombositlerin konsantrasyonu lokal anestezi altında ve ultrason rehberliğinde hasarlı bölgeye uygulanır ve bölge trombositlerin içerdiği iyileştirici faktörlere maruz kalır. Elde edilen sonuç yalnızca ağrının azalması değil aynı zamanda hasarlı bölgenin ve altta yatan sorunun iyileştirilmesidir.

Prp Tedavisine Hangi Sorunların Tedavisinde Başvurulur?

Prp tedavisi birçok durum için etkili bir tedavi yöntemidir. Fibromiyalji, yumuşak doku yaralanmaları, bel ve boyun fıtıkları, kronik ağrılar, iyileşmeyen yara ve yanık tedavileri, kas zedelenmeleri, spor yaralanmaları, plastik cerrahi ve diş hekimliği bu başlıklar arasında gösterilebilir.

Aşırı kullanım veya spor gibi travmatik yaralanmalar sonucu ortaya çıkan sorunlarla sıklıkla karşılaşılır ancak tedavisi genellikle uzun ve zor bir süreçtir. Tendonlar kası kemiğe bağlayan ve kemiğin hareket etmesini sağlayan ip benzeri yapılardır. Bir tendon yaralandığında iltihaplanabilir, şişebilir ve ağrılı olabilir. Bu yaralanmalar genellikle tenis, beyzbol ve futbol gibi tekrarlayan hareketler gerektiren sporlarda görülür. En kısa sürede ve tam iyileşme arayan sporcularda doku onarımı çok yavaş gerçekleşebilir, tendon dokusu iyileşmeyi yavaşlatan düşük bir metabolik hıza sahiptir.

Hastanın kendi kanından elde edilen trombositlerin konsantrasyonu, tendon gibi vücudun hasar görmüş dokularını yeniden inşa etmek ve iltihaplanma süreçlerini azaltmak için vücudun doğal iyileşme sürecini teşvik etmeye yardımcı olacak büyüme faktörleri içerir. Doğal dokunun yenilenmesine ve tekrar yaralanma riskinin azalmasına yardımcı olur.

Prp Tedavisinin Avantajları

Prp tedavisi hastanın kendi kanından başka bir madde kullanmaz, bu da tedavinin reddi veya alerji riski olmadığı anlamına gelir. İçeriğinde kimyasallar, güçlü asitler veya dolgunlaştırıcı maddeler yoktur. Ayrıca bazı cilt gençleştirme prosedürleri ya da yaralanma tedavileri oldukça karmaşıktır. Yüz germe veya lazer ameliyatı gibi tedaviler uzun bir iyileşme süresi gerektirebilir. Prp tedavisinin hemen sonrasında kişi günlük yaşamına geri döner.

Prp tedavisinin tamamlanması yaklaşık yarım saat sürer ancak sonuçlar uzun ömürlüdür. Yalnızca bir veya iki tedavi seansından sonra bile bir yıldan fazla süren tatmin edici sonuçlar ile karşılaşılır. Prp tedavisi diğer tedavi yöntemleriyle birlikte uygulandığında sonuçlar daha da kalıcı olacaktır.

Prp Tedavisi Sonrası

Prp tedavisinden sonra yaklaşık iki günlük bir iyileşme süresi vardır. İyileşme sürecinde enjeksiyon bölgesinde bir miktar rahatsızlık ve şişkinlik olması normaldir. Prp tedavisinin kalıcı sonuçlarına ulaşmak biraz zaman alacaktır, sabırlı olunması gerekir. Yaralanma derecesine ve vücut bölgesine bağlı olarak Prp tedavisinin kalıcı sonuçları 2 ila 8 hafta sonra görülür.

Kol, bilek veya omuzdaki Prp uygulamaları için işlemden sonra altı hafta boyunca kolu çekmemek, ağır kaldırmamak ve zorlu fiziksel aktivitelerden kaçınmak gerekir. Kalça, diz ve ayak bileklerindeki Prp uygulamaları için ise işlem sonrası birkaç gün bu bölgelerin kullanılmaması önerilir.

CGF Tedavisi Nedir?

CGF-CD34 kanın iyileştirme potansiyelinin en yüksek olduğu kısımdır. Bu kısım özel cihazlar kullanılarak kanın diğer bileşenlerinden ayrılır ve konsantre hale getirilir. Bu maddenin içerdiği kök hücreler vücudun her hücresine dönüşebilen ana hücrelerdir. Beyin hücreleri, kalp kası hücreleri, kemik hücreleri ya da daha spesifik bir işlevi olan özel hücreler haline gelebilirler. Vücuttaki başka hiçbir hücre yeni hücre tipleri üretme yeteneğine sahip değildir.

CGF tedavisi, uygulamanın gerçekleştirildiği bölgedeki hücrelerin ve dokuların yenilenmesini sağlar. CGF tedavisi Prp tedavisine benzer ancak daha yoğun miktarda kök hücre içerir. Prp tedavisinin uygulandığı tüm alanlarda uygulanabilir. Prp tedavisinin olduğu gibi CGF tedavisinin de hiçbir yan etkisi yoktur, kişinin kendi kanı kullanıldığı için herhangi bir alerji riski, hastalık bulaşma riski ve doku uyumsuzluğu riski içermez.